Leverandør af højkvalitets kæledyrsernæring til butikker, opdrættere, pensioner, dyrlæger og kæledyrsejere

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhed:  Petland ApS

Adresse:  Lodskovvej 2A, 5863 Ferritslev

CVR:  27216811

Email:  [email protected]

Tlf: 75 33 75 55

Betaling

Du kan betale med kortbetaling (DanKort, MasterCard, VISA), ViaBill eller MobilePay.

Vi opkræver ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer og derefter skal du betale din månedsydelse den samme dato i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: www.viabill.com

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Undtaget fra fortrydelsen: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til

Petland ApS

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Venligst ring på forhånd.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til

Petland ApS

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Venligst ring på forhånd.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn

Adresse

Email

Telefon

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Petland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på petland.dk er Petland ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: [email protected]

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os per mail: [email protected]

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.02.2023

Fragt og levering

Alle ordrer, der er bestilt på hverdage inden kl. 13.00, afsendes samme dag. Bestiller du efter kl. 13.00, afsendes ordren den følgende hverdag.

Priser

Hos Petland ApS leverer vi GRATIS ved køb over kr. 500,-

Ved køb under kr. 500,- er prisen kr. 30,- for leveringen. 

 

Prisen gælder ved levering i hele Danmark!

Leveringsmuligheder

Når du kommer til kassen, skal du vælge mellem følgende leveringer:

  • Erhvervspakke – Du har mulighed for at få sendt din pakke til din arbejdsplads.
  • Privatpakke – Pakker til private adresser. Når du vælger privatpakke, stilles din pakke, selvom du ikke er hjemme. Under ”bemærkninger” kan du anføre, hvor du ønsker, at pakken skal stilles, såfremt du ikke er hjemme. Pakken stilles for modtagers ansvar.
  • GLS Pakkeshop – Her kan du selv vælge hvilken pakkeshop, du ønsker at afhente bestillingen hos. GLS har mere end 1000 pakkeshops i Danmark at vælge mellem.
    Bestillinger til GLS Pakkeshop må højest veje 20 kg.

Leveringstid

Alle ordrer, der er bestilt på hverdage inden kl. 13.00, afsendes samme dag.

Bestiller du efter kl. 13.00, på en lørdag, søndag eller helligdag, afsendes ordren den følgende hverdag.

GLS og Danske Fragtmænd har normalt 1-3 hverdages leveringstid.

Bestillinger til ikke-brofaste-øer må forventes at have en dags ekstra leveringstid.

 

Hvis det skulle ske og dine varer ikke er på lager, vil du få besked om forventet leveringstid. Vi tilstræber – ved bestilling af flere produkter – at afsende ordren samlet. Skulle en vare have forlænget leveringstid, bliver ordren først afsendt, når alle varer er på lager. Det giver vi naturligvis også besked om.

Pakkeshop

Hvis du ikke har hentet din pakke i pakkeshoppen indenfor 7 dage, vil pakken blive sendt retur til os.

Ønsker du pakken gensendt vil du blive opkrævet de reelle omkostninger for returfragt samt de reelle omkostninger for at sende pakken igen.

Hvis du ikke har hentet din pakke, kan det ikke betragtes som en fortrydelse af købet. En fortrydelse kan kun ske ved, at du kontakter os og giver udtrykkeligt besked til os om at fortryde købet.

Ved manglende afhentning af din pakke hos pakkeshop som følge af fortrydelse af købet hæfter du for de reelle returomkostninger.

Privatlivspolitik

Vi behandler dine persondata og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

Kontaktoplysninger

Petland ApS er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

  • Petland ApS
  • Lodskovvej 2A 
  • 5863 Ferritslev Fyn
  • Website: https://petland.dk
  • CVR: 27216811
  • Kontaktperson: Patrick Chr. Berg Poulin
  • Telefon: +45 75 33 75 55
  • Mail: [email protected]

Behandling af persondata

Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine persondata. Vi anvender data om dig primært for at opfylde de aftaler du indgår med os og sekundært for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester, samt i vores kontakt med dig. De data, vi anvender, omfatter eksempelvis:

Personlige oplysninger – det er oplysninger du selv indtaster i forbindelse med kontakthenvendelse til Petland. Oplysningerne omfatter f.eks. navn, e-mail og telefonnummer.

Oplysninger om brug af hjemmesidendet er oplysninger om, hvilke sider du besøger på hjemmesiden og din IP-adresse. Oplysningerne bruges til at forbedre oplevelsen af vores website og til teknisk fejlsøgning. Oplysningerne slettes efter maksimalt 26 måneder.

Vi behandler kun relevante persondata

Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Formålet er afgørende for, hvilken type data om dig, der er relevante for os. Det samme gælder omfanget af de persondata, vi bruger. Vi bruger fx ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete formål.

Vi behandler kun nødvendige persondata

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, accepterer du at, vi bruger din e-mail adresse til at udsende nyhedsbreve, tilbud, konkurrencer, tips og gode råd og andet markedsføringsmateriale. Vi kan endvidere bruge din e-mail adresse til at udsende orienterende e-mails om vores forretning eller om vores nyhedsbrev. Derudover anvender vi de indsamlede mailadresser i oftest anonymiseret form til markedsføring.

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data. Oplysninger fra kontakthenvendelser gemmes af bogføringshensyn i 3 år. Generelle henvendelser gemmes i 120 dage eller indtil vi har leveret dine ønskede ydelser (maksimalt 2 år).

Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata

Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et lovligt grundlag for at indhente dem. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Sikkerhed

Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed. Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Dine rettigheder

Du har ret til at få adgang til dine persondata. Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder. Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du her.

Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Klageret

Du har til enhver tid ret til at indgive en klage direkte til Store Torv Erstatningsadvokater.

Din klage kan indgives på mail til [email protected].

Du kan også klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, over vores behandling af dine personoplysninger.

Klage kan blandt andet indgives på mail [email protected] eller telefon +45 33 19 32 00 – læs mere på https://www.datatilsynet.dk/borger/klage/saadan-klager-du

Klageret

Til:

Petland ApS

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev Fyn

e-mail: [email protected]


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________


Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________


Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________


Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________


Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)



Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.03.2024