Kundeservice

Hos Petland ApS vil vi kun have tilfredse kunder. Hvis du oplever nogen problemer eller har spørgsmål om et produkt, så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Kundeservice

  [email protected]

   75 33 75 55

Åbningstider for telefonisk henvendelse:

Mandag til torsdag fra kl. 08.00 – 16.00

Fredag fra kl. 08.00 – 15.30

Vi besvarer mails hurtigst muligt, og senest førstkommende hverdag.

Adresse 

Petland ApS   

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev

Reklamation & Retur 

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.    

Petland.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.    

Du skal være fyldt 18 år for at handle på petland.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. 

Fragt og levering

Alle ordrer, der er bestilt på hverdage inden kl. 13.00, afsendes samme dag. Bestiller du efter kl. 13.00, afsendes ordren den følgende hverdag.

Priser

Hos Petland ApS leverer vi GRATIS ved køb over kr. 500,-

Ved køb under kr. 500,- er prisen kr. 30,- 

 

Prisen gælder ved levering i hele Danmark!

Leveringsmuligheder

Når du kommer til kassen, skal du vælge mellem følgende leveringer:

  • Privatpakke – Pakker til private adresser. Når du vælger privatpakke, stilles din pakke, selvom du ikke er hjemme. Under ”bemærkninger” kan du anføre, hvor du ønsker, at pakken skal stilles, såfremt du ikke er hjemme.
  • GLS Pakkeshop – Her kan du selv vælge hvilken pakkeshop, du ønsker at afhente bestillingen hos. GLS har mere end 1000 pakkeshops i Danmark at vælge mellem.
    Bestillinger til GLS Pakkeshop må højest veje 20 kg.
  • Erhvervspakke – Du har mulighed for at få sendt din pakke til din arbejdsplads.

 

Leveringstid

Alle ordrer, der er bestilt på hverdage inden kl. 13.00, afsendes samme dag.

Bestiller du efter kl. 13.00, på en lørdag, søndag eller helligdag, afsendes ordren den følgende hverdag.

GLS og Danske Fragtmænd har normalt 1-3 hverdages leveringstid.

Bestillinger til ikke-brofaste-øer må forventes at have en dags ekstra leveringstid.

Såfremt varen ikke er på lager…

…vil du få besked om forventet leveringstid. Vi tilstræber – ved bestilling af flere produkter – at afsende ordren samlet. Skulle en vare have forlænget leveringstid, bliver ordren først afsendt, når alle varer er på lager. Det giver vi naturligvis også besked om.

Har du spørgsmål?

Du er altid meget velkommen til at kontakte os. Vi er at træffe på telefonen i vores åbningstid, som er:

Mandag til torsdag fra kl. 08.00 – 16.00 

Fredag fra kl. 08.00 – 15.30

  75 33 75 55.

Du kan også sende en mail. Vi besvarer mails hurtigst muligt, og senest førstkommende hverdag.

[email protected]

Vores ønske er, at du får en god oplevelse hos Petland ApS – så tøv endelig ikke med at kontakte os!

Fortrolighed

Sikkerhed

Du har altid mulighed for at få at vide, hvilke oplysninger vi opbevarer om dig. Du skal blot sende en mail til os og oplyse dit navn og din adresse. Du vil indenfor 10 dage modtage en mail om hvilke informationer vi opbevarer om dig. Ønsker du vi sletter disse oplysninger skal det fremgå tydeligt af din mail.

Videregivelse af informationer

Vi videregiver ikke informationer til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

Cookies

Denne webshop bruger såkaldte cookies.

Brugen af cookies sker for at sikre dig, at du kan handle komfortabelt hos os. Når du placerer varer i din indkøbsvogn, gemmes denne information i en cookie på din egen computer.

Hvis din browser ikke kan håndtere cookies, eller du har slået dem fra, kan du desværre ikke handle via vores web-butik. Du kan se resten af vores website, men ikke benytte web-butikken.

Hvad er en cookie?

En cookie er en lille data-fil, der placeres på din egen computers harddisk. En cookie er ikke et program, og kan ikke læse eller ødelægge data fra din computer.
Kun det websted, der har placeret en cookie på din harddisk kan læse cookiens indhold igen. En cookie kan ikke bruges af virus eller lignende til at gøre skade på din computer.

Du kan læse mere om cookies på cookiecentral.com.

Logning og statistik

Log statistik bruges i denne butik. Et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, hvilken del af websitet de benytter mm. I vores butiks anvendes log statistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Log statistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.
Som regel gemmes log informationer i op til 2 år. Dette gøres for at kunne danne et billed af denne butiks besøgs mønster og udvikling over tid.

Betingelser og vilkår

Generelle oplysninger

Virksomhed: Petland ApS

Adresse: Lodskovvej 2A, 5863 Ferritslev,

CVR: 27216811

Betaling

Du kan betale med kortbetaling, ViaBill eller MobilePay.

Fragt

Varene vil som udgangspunkt blive leveret indenfor 1-3 hverdage, medmindre andet er oplyst. Alle ordrer, der er bestilt på hverdage inden kl. 13.00, afsendes samme dag. Bestiller du efter kl. 13.00, afsendes ordren den følgende hverdag.

Bestillinger til ikke-brofaste-øer må forventes at have en dags ekstra leveringstid.

Hos Simbas Foder leverer vi GRATIS ved køb over kr. 500,- Ved køb under kr. 500,- er prisen kr. 30,-. Prisen gælder ved levering i hele Danmark.

Når du kommer til kassen, har du de følgende leveringsmuligheder:

  • Privatpakke – Pakker til private adresser. Når du vælger privatpakke, stilles din pakke, selvom du ikke er hjemme. Under ”bemærkninger” kan du anføre, hvor du ønsker, at pakken skal stilles, såfremt du ikke er hjemme.
  • GLS Pakkeshop – Her kan du selv vælge hvilken pakkeshop, du ønsker at afhente bestillingen hos. GLS har mere end 1000 pakkeshops i Danmark at vælge mellem.
    Bestillinger til GLS Pakkeshop må højest veje 20 kg.
  • Erhvervspakke – Du har mulighed for at få sendt din pakke til din arbejdsplads.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder som en PDF-fil i vores footer under menupunktet “Returformular”.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Undtaget fra fortrydelsen: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til

Petland ApS

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Venligst ring på forhånd.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn

Adresse

Email

Telefon

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Petland ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på petland.dk er Patrick Christian Berg Poulin.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen.

Du kan skrive til os på: [email protected]

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: [email protected].

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

naevneneshus.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Cookie- og privatlivspolitik

For at få vores website til at fungere bedst muligt lægger vi sommetider små datafiler, såkaldte cookies, på din computer. Det gør de fleste store websites.

Hvad er cookies?

En cookie er en lille tekstfil, som et website gemmer på din computer eller dit mobiludstyr, når du besøger sitet. På den måde kan websitet huske dine handlinger og indstillinger (såsom login, sprog, skriftstørrelse og andre indstillinger for visning) i en vis periode, så du ikke behøver at foretage indstillingerne, hver gang du går ind på sitet eller bevæger dig fra én side til en anden.

Hvordan bruger vi cookies?

En række af vores sider bruger cookies til at huske:

  • dine indstillinger for visning såsom kontrastfarve eller skriftstørrelse
  • om du allerede har svaret på en pop-up-undersøgelse, der beder dig svare på om indholdet var nyttigt eller ej (så du ikke bliver bedt om at svare igen)
  • hvor vidt du har accepteret vores brug af cookies på sitet eller ej.

 

Visse videoklip på vores sider anvender også en cookie for anonymt at indhente statistik om, hvordan du kom frem til siden, og hvilke videoer du har set.

Det er ikke strengt nødvendigt at acceptere cookies, for at websitet kan fungere, men det vil give dig en bedre oplevelse, når du bruger sitet. Du kan slette eller blokere cookies, men visse funktioner på sitet vil i så fald muligvis ikke fungere korrekt.

De oplysninger, der indhentes med cookies, bruges ikke til at identificere dig personligt, og vi har fuld kontrol over datamønstrene. Vores cookies anvendes ikke til andre formål end de, der er beskrevet her.

Vi placerer cookies på din enhed fra følgende samarbejdspartnere:

Google

Når du besøger petland.dk bliver dit besøg delt med Google for at vi kan lave statistik og forbedre vores hjemmeside, måle effektiviteten af vores markedsføring og for at målrette annoncer til dig. Statistik data opbevares i 26 måneder. Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med Google. Google kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester.

Facebook

Når du besøger petland.dk bliver dit besøg delt med Facebook for at vi kan lave statistik og forbedre vores hjemmeside, måle effektiviteten af vores markedsføring og for at målrette annoncer til dig. Vi deler også oplysninger om din brug af vores website med Facebook. Facebook kan kombinere disse data med andre oplysninger, du har givet dem, eller som de har indsamlet fra din brug af deres tjenester.

Hvordan kontrollerer du cookies?

Du kan kontrollere og/eller slette cookies, som du vil – læs mere på aboutcookies.org. Du kan slette alle de cookies, der allerede er på din computer, og indstille de fleste browsere til at forhindre dem i at blive lagt på computeren. Hvis du gør dette, skal du dog muligvis selv tilpasse dine indstillinger manuelt, hver gang du besøger et site, og visse tjenester og funktioner vil muligvis ikke fungere.

Privatlivspolitik

Vi behandler dine persondata og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der fortæller dig, hvordan vi behandler dine data.

Kontaktoplysninger

Petland ApS er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

  • Petland ApS
  • Lyøvej 6
  • 5800 Nyborg
  • Website: https://petland.dk
  • CVR: 27216811
  • Kontaktperson, Patrick Chr. Berg Poulin
  • Telefon: +45 20 60 03 60
  • Mail: [email protected]

Behandling af persondata

Når vi beder dig om at stille dine persondata til rådighed for os, oplyser vi dig om, hvilke data vi behandler om dig og til hvilket formål. Du modtager oplysning herom på tidspunktet for indsamling af dine persondata. Vi anvender data om dig primært for at opfylde de aftaler du indgår med os og sekundært for at gøre vores service bedre og sikre kvalitet i vores produkter og tjenester, samt i vores kontakt med dig. De data, vi anvender, omfatter eksempelvis: Personlige oplysninger: oplysninger du selv indtaster i forbindelse med kontakthenvendelse til Petland. Oplysningerne omfatter f.eks. navn, e-mail og telefonnummer.

Oplysninger om brug af hjemmesiden: oplysninger om, hvilke sider du besøger på hjemmesiden og din ip-adresse, opsamles i logfiler. Oplysningerne bruges til at forbedre oplevelsen af vores website og til teknisk fejlsøgning. Oplysningerne slettes efter maksimalt 26 måneder.

Vi behandler kun relevante persondata

Vi behandler kun data om dig, der er relevante og tilstrækkelige i forhold til de formål, der er defineret ovenfor. Formålet er afgørende for, hvilken type data om dig, der er relevante for os. Det samme gælder omfanget af de persondata, vi bruger. Vi bruger fx ikke flere data, end dem, vi har brug for til det konkrete formål.


Vi behandler kun nødvendige persondata

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de persondata, der er nødvendige i forhold til at opfylde vores fastsatte formål. Derudover kan det være bestemt ved lovgivning, hvilken type data, der er nødvendig at indsamle og opbevare for vores forretningsdrift. Typen og omfanget af de persondata, vi behandler, kan også være nødvendige for at opfylde en kontrakt eller en anden retlig forpligtelse.

Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, accepterer du at, vi bruger din e-mail adresse til at udsende nyhedsbreve, tilbud, konkurrencer, tips og gode råd og andet markedsføringsmateriale. Vi kan endvidere bruge din e-mail adresse til at udsende orienterende e-mails om vores forretning eller om vores nyhedsbrev. Derudover anvender vi de indsamlede mailadresser i oftest anonymiseret form til markedsføring.

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige

Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data. Oplysninger fra kontakthenvendelser gemmes af bogføringshensyn i 3 år. Generelle henvendelser gemmes i [120]dage eller indtil vi har leveret dine ønskede ydelser (maksimalt 2 år).

Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata

Vi indhenter dit samtykke, inden vi behandler dine persondata til de formål, der er beskrevet ovenfor, med mindre vi har et lovligt grundlag for at indhente dem. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime interesse i at behandle dine persondata. Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os. Brug kontaktoplysningerne ovenfor, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Sikkerhed

Vi beskytter dine persondata og har interne regler om informationssikkerhed. Vi har vedtaget interne regler om informationssikkerhed, som indeholder instrukser og foranstaltninger, der beskytter dine persondata mod at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret offentliggørelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til dem.

Dine rettigheder

Du har ret til at få adgang til dine persondata. Du har til en enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi behandler om dig, hvor de stammer fra, og hvad vi anvender dem til. Du kan også få oplyst, hvor længe vi opbevarer dine persondata, og hvem, der modtager data om dig, i det omfang vi videregiver data i Danmark og i udlandet. Adgangen kan dog være begrænset af hensyn til andre personers privatlivsbeskyttelse, til forretningshemmeligheder og immaterielle rettigheder. Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet

Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Du skal henvende dig til os og oplyse os om, hvori unøjagtighederne består, og hvordan de kan rettes. I nogle tilfælde vil vi have en forpligtelse til at slette dine persondata. Det gælder fx, hvis du trækker dit samtykke tilbage. Hvis du mener, at dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi indhentede dem til, kan du bede om at få dem slettet. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen eller andre retlige forpligtelser. Når du henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine persondata, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata

Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata. Du kan også gøre indsigelse mod vores videregivelse af dine data til markedsføringsformål. Du kan bruge kontaktoplysningerne øverst til at sende en indsigelse. Hvis din indsigelse er berettiget, sørger vi for at ophøre med behandlingen af dine persondata.

Klageret

Du har til enhver tid ret til at indgive en klage til direkte til Store Torv Erstatningsadvokater. Din klage kan indgives på mail til [email protected] (se også kontaktoplysninger øverst). Du kan også klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, over vores behandling af dine personoplysninger. Klage kan blandt andet indgives på mail [email protected] eller telefon +45 33 19 32 00 – læs mere på https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til-datatilsynet/

FAQ

FAQ er en engelsk forkortelse som står for “Frequently Asked Questions”. Oversat til dansk betyder det: Hyppigt stillede spørgsmål. 

Nedenunder finder du en liste med forskellige spørgsmål, som vi ofte fik stillet af vores kunder. Så hvis du står med en udfordring eller bare har brug for mere information i forhold til vores ydelser, så er der stor sandsynlighed for, at du kan finde dit svar her.

Hvis du ikke kan finde svaret, så er du meget velkommen til at ringe til os eller skrive en mail.

Generel

Hvem er Petland?

Petland er din online forhandler for hunde- og kattefoder indenfor mærkerne Profine, Sams Field, Quattro og Country Dog. Vi er både grossist og direkte forhandler til dig som privatkunde. Det er din garanti for et godt produkt uanset, hvor du køber det. Vores slogan “Where Quality Comes Naturally” forpligter, hvorfor alle vores produkter er uden soja og kunstige tilsætningsstoffer. Læs meget mere om, hvem vi er og hvem du finder på kontoret ved klik på følgende link: læs mere om Petland.

Hvad sælger Petland?

Petland sælger naturligt og ærligt hundefoder og kattefoder til hele landet. Vi er eneforhandler på mærkerne Profine, Sams Field, Quattro og Country Dog.

Levering

Hvad koster levering hos Petland?

Levering koster 30 kr ved ordre under 500 kr. Ved ordre over 500 kr er leveringen GRATIS. 

Ved B2B forhandler eller palle levering er prisen 350 kr ved ordrer mindre end 3300 kr. Ved ordrer over 3300 kr er fragten gratis. Der er et tillæg ved levering til privatadresse på 60 kr.

Hvilke leveringsmåder kan jeg vælge?

Vi leverer både til døren eller til din nærmeste pakkeshop. Vi leverer også til din arbejdsplads, hvis du vælger erhvervspakke ved checkout.

Leverer i lige til døren?

Ja, det gør vi. Noter gerne, hvor posten må stille din pakke på adressen i tilfælde af, at du ikke er hjemme.

Kan jeg følge min pakke?

Når pakken er scannet første gang, vil du modtage en mail med et tracking nummer, hvor du kan følge pakken.

Hvorfor kan jeg ikke spore min pakke?

Det lyder som en fejl, hvis du ikke kan det. Så skal du kontakte os på [email protected] eller på telefon 75337555 – så hjælper vi dig med at fejlfinde på det.

Hvorfor kan jeg ikke spore min pakke?

Det lyder som en fejl, hvis du ikke kan det. Så skal du kontakte os på [email protected] eller på telefon 75337555 – så hjælper vi dig med at fejlfinde på det.

Orde, retur og tilbagebetaling

Er det muligt at ændre eller annullere en bestilling?

Ja, du skal blot kontakte os inden kl. 11. Da vi sender alle ordre lagt før kl. 13 samme dag. Har du derfor bestilt efter kl. 13, vil din ordre blive pakket dagen efter. Skrive til os på [email protected] eller ringe på 7533755. Så får vi det løst.

Hvad er min fortrydelsesret?

Du kan læse om din fortrydelsesret under kategorien “Betingelser og vilkår” her på siden.

Skal jeg betale noget for returnering af varer?

Vi kan lave en returlabel for 70 kr, som dækker pakker op til 20 kg. Alternativt kan du selv købe fragten, når du afsender.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Du sender den til:

Petland ApS

Lodskovvej 2A

5863 Ferritslev

Og vedlægger en seddel med ordre nummer og en kort forklaring på hvorfor det er sendt retur.

Hvornår bliver jeg refunderet for min returnering?

Så snart vi har pakken, og har kontrolleret standen på foderet, så vil vi refundere dig såfremt at det ikke er taget af foderet eller legetøjet er blevet brugt.

Kan jeg bytte foderet til en anden type?

Selvfølgelig. Kontakt os gerne på [email protected] eller telefon 7533755 for at lave en bytter.

Hvordan opretter jeg en reklamation?

Det gør du ved at skrive til os på [email protected] eller ringer på telefon 75337555 og gør opmærksom på, hvad der skal laves reklamation på.

Så finder vi sammen den bedste løsning på problemet.

Betaling

Hvilke betalingsmåder kan jeg vælge?

Du kan betale med VISA/Dankort, MobilePay og Viabill.

Hvornår trækkes pengene?

Vi trækker pengene, når varerne er pakket og er klar til afhentning fra vognmanden.

Er det sikkert at handle foder online hos Petland ApS?

Vi har solgt hunde- og kattefoder siden 1999, og vores søster side Simbasfoder.dk har en flot Trustpilotscore.

Yderligere er vi E-mærket som giver dig sikkerhed og køberbeskyttelse for op til 10.000 kr.

Læs mere her: https://www.emaerket.dk/koeberbeskyttelse

Rabatkoder

Hvor finder jeg min rabatkode til Petland?

Hvis du har været så heldig at få en kode, så er det sikkert ved en af de store events som f.eks. DKK udstillinger, Brahetrolleborg Game Fair eller via vores nyhedsbrev. Alternativt kører vi af og til rabatkoder i de større danske magasiner indenfor jagt og hundesport.

Hvordan anvender jeg min rabatkode til Petland?

Du får muligheden til at indtaste din rabatkode i vores checkout. Tryk på knappen “Har du en rabatkode?” og så kan du anvende den.

Hvorfor virker min rabatkode ikke?

Typisk er det fordi, at den er udløbet eller der ikke er taget højde for store og små bogstaver. Hvis det stadig volder problemer, skriv gerne på [email protected] eller ring på 75337555.

Påvirkes min retur når jeg anvender en rabatkode til Petland?

Det gør den ikke.

Betingelser og vilkår

Hvor finder jeg salgs- og leveringsbetingelser?

Det finder du på samme side du er på lige nu. Bare scroll lidt længere op eller klik på følgende link: salgs- og leveringsbetingelser

Hvor finder jeg cookies- og privatlivspolitik?

Det finder du på samme side du er på lige nu. Bare scroll lidt længere op eller klick på følgende link: cookies- og privatlivspolitik

Om vores foder

Sælger i både hunde- og kattefoder?

Ja, vi har et bredt og dybt sortiment af alle typer ernæringsprodukter til både hund og kat.

Hvad er tørfoder?

Tørfoder er typiske ekstruderet foder, altså en foderblanding, der er dampkogt under højt tryk og dernæst tørret ned til en vandprocent på omkring ti procent.

Hvad er forskellen på kornfri og glutenfri foder?

Kornfrit betyder, at der ingen kornsorter findes i produkterne. Og selvom en del af markedet ikke betragter eksempelvis majs og ris som korn, så er det korn i botanisk forstand. Gluten er protein, der findes i en del kornsorter, men det findes eksempelvis ikke i ris. Så et produkt med ris i opskriften er ikke kornfri men glutenfri.

Hvilke fodermærker er kornfri?

Her hos Petland er det Sams Field Grain Free, som er 100% kornfrit. Men både Profine og Sams Field er uden traditionelle kornsorter, som hvede og havre m.fl.

Hvilke fodermærker er glutenfri?

Profine og Sams Field er Glutenfri.

Hvad er allergivenligt hundefoder?

Det betyder, at produktet er fri for de mest udbredte allergener. Fødevareallergi er relateret til protein, hvorfor det er de proteinholdige ingredienser, man skal holde øje med. Allergivenligt hundefoder indeholder typisk protein fra råvarer som lam, laks, hvidfisk, kanin og vildt.

Hvilket hundefoder er bedst?

Hunde er meget forskellige – små/store/aktive/ældre/slanke/overvægtige/allergiske etc. – hvorfor man ikke kan besvare spørgsmålet uden at kende hunden. Så svaret er, at det bedste hundefoder er det, din hund trives bedst på – på både kort og langt sigt. Generelt er det absolut vigtigste de råvarer, hundefoderet er baseret på.

Du kan altid kontakte os for fodervejledning til netop din hund.